روش صحیح جارو زدن فرش
نوشته شده توسط : نوین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جارو زدن فرش هم قواعد خاص خودش را دارد. جارو می‌تواند به بافت فرش‌های ما آسیب برساند. برای مثال خیلی از افراد عادت دارند فرش را در همه جهات جارو بزنند. این رفتار با فرش از عمر آن می‌تواند کم می‌کند.
اما جارو زدن فرش به طور صحیح می‌تواند زیبایی آن را بیشتر حفظ کند. چرا که شما اجازه ورود گرد و غبار را به درون بافت فرش خود نمی‌دهید. بنابراین فرش تمیز شما تا مدت‌ها نیازی به شستشو و تحویل آن به قالیشویی را ندارد. البته بماند که شستشوی فرش تنها با جارو زدن به تعویق نمی‌افتد. اما نظافت فرش‌ها می‌تواند بسیاری از بیماری‌های حساسیتی را از شما دور کند. به شما توصیه می‌کنیم بعد از هر مهمانی، فرش خود را جارو بزنید تا باقی مانده غذاها و خوراکی‌ها در میان تار و پود آن باقی نماند.

روش صحیح جارو زدن فرش


امروزه طرفداران فرش‌های فانتزی زیاد شده‌اند. این فرش‌ها نیازمند مراقب ویژه‌ای هستند. حتی جارو زدن این فرش‌ها هم باید با حساسیت ویژه‌ای انجام شود. برای این کار جاروهای برقی دارای برس‌های نرم‌تری هستند و همچنین دارای قرقره‌هایی برای حرکت نرم بر روی فرش دارند که کمترین آسیب فیزیکی به بافت این فرش‌ها برسند.
اما شاید بپرسید که در هفته لازم است چند بار روی فرش خود را جارو بزنیم؟ این کار به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر حیوان خانگی در منزل دارید که پرزهای بدن او بر روی فرش ریخته می‌شود لازم است روزانه فرش خود را جارو بزنید تا ایجاد حساسیت برای شما نشود. همچنین اگر کودکی در منزل دارید باز هم فرش شما به نگهداری بیشتری نیازمند است.

چگونه فرشمان را جارو بزنیم؟

تا به حال شده به این فکر کنید که شاید نحوه جارو زدن شما صحیح نباشد، که پس از پایان هر بار جارو زدن باز هم اثراتی از گرد و خاک متوجه می‌شوید.
برای این کار باید جهت خواب فرش خود را پیدا کنید. اما منظور از خواب فرش چیست؟ جهت قرارگیری پرزهای فرش را خواب فرش می‌گویند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید دست خود را بر روی بافت فرش در جهات مختلف بکشید. تنها در یک جهت است که بافت خشن در زیر دستان خود حس نمی‌کنید. این تفاوت را به سادگی پیدا خواهید کرد. در صورتی که یکنواختی و نرمی بافت فرش را در جهتی احساس کردید، آن جهت خواب فرش است. در واقع خواب فرش از قسمت بافته شده به سمت پایین است. با این تعریف شما می‌توانید متوجه شوید فرش شما از کدام سمت بافته شده است.
حال که خواب فرش را پیدا کردیم، در همین جهت جارو زدن را آغاز می‌کنیم.

از تمیز بودن جارو مطمئن شوید

جاروها برای این اختراع شده‌اند که برای نظافت به کمک شما بیایند. حال اگر خودشان تمیز نباشند می‌توانند آلودگی و کثیفی را به فرش شما برسانند. برای مثال ممکن است روز قبل مشغول به تمیز کردن جایی از خانه شده باشید که برس جاروهای شما را هم کثیف کرده باشد. به همین دلیل لازم است همیشه قبل از کشیدن جارو بر روی فرش خود، از تمیزی آن مطلع شوید.
همان‌طور که می‌دانید جاروها می‌توانند گرد و غبار روی فرش را که شما قادر به دیدنشان هم نیستید را از روی فرش بلند کنند و در محفظه خود بکشانند. اما با عبور هوا این آلودگی می‌تواند وارد فضای خانه شما شود و ایجاد حساسیت کند. اگر بخواهیم واضح بگوییم، باید حواستان به کیسه جارو برقی باشد. در جارو برقی‌های پیشرفته این محفظه دارای یک چراغ مخصوص است که با پر شدن روشن می‌شود. در صورتی که این کیسه پر شود و شما متوجه این اتفاق نشوید، گرد و غبار به خوبی از روی فرش برداشته نمی‌شود و عملا فرش به خوبی تمیز نمی‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: